1.Polityka Jakości Kształcenia Wydziału Lekarskiego
Wstęp do Strategii Rozwoju Wydziału
2. Wydziałowy Zespół ds. Jakości Kształcenia
Skład Wydziałowego Zespołu ds. Jakości Kształcenia
Regulamin Wydziałowego Zespołu ds. Jakości Kształcenia – załącznik do
Uchwały nr APL/U-01-05/2025 Rady Wydziału Lekarskiego z dnia 26.02.2025 r.
3. Raporty dotyczące jakości kształcenia
Raport samooceny kierunek lekarski 2021
Raport jakości kształcenia za rok akademicki 2018/2019
Raport jakości kształcenia za rok akademicki 2019/2020
Raport jakości kształcenia za rok akademicki 2020/2021
Raport jakości kształcenia za rok akademicki 2021/2022
Raport jakości kształcenia za rok akademicki 2022/2023
Raport jakości kształcenia za rok akademicki 2023/2024
4. Bank Dobrych Praktyk Dydaktycznych
a. Bank Dobrych Praktyk Dydaktycznych w latach 2017-2020
Bank Dobrych Praktyk Dydaktycznych
b. Bank Dobrych Praktyk Dydaktycznych w latach 2020-2021
Bank Dobrych Praktyk Dydaktycznych – zajęcia online
Instrukcja tworzenia ankiety wewnętrznej w MS Teams
Bank Dobrych Praktyk Dydaktycznych – ginekologia i położnictwo
Bank Dobrych Praktyk Dydaktycznych – biochemia
Bank Dobrych Praktyk Dydaktycznych – pediatria
Bank Dobrych Praktyk Dydaktycznych – gastroenterologia dziecięca
Bank Dobrych Praktyk Dydaktycznych – hematologia
c. Bank Dobrych Praktyk Dydaktycznych w latach 2021-2022
Bank Dobrych Praktyk Dydaktycznych – zdrowie publiczne
Bank Dobrych Praktyk Dydaktycznych – chirurgia
Bank Dobrych Praktyk Dydaktycznych – kardiologia
Bank Dobrych Praktyk Dydaktycznych – anestezjologia
d. Bank Dobrych Praktyk Dydaktycznych w latach 2022-2023
Bank dobrych praktyk - zasady przygotowywania egzaminu testowego
Przykład interprofesjonalizmu – higiena i epidemiologia
Przykład interprofesjonalizmu - zdrowie publiczne
Przykład interprofesjonalizmu - biologia molekularna oraz parazytologia
Przykład interprofesjonalizmu - ginekologia i położnictwo
d. Bank Dobrych Praktyk Dydaktycznych w latach 2023-2024
Bank Dobrych Praktyk Dydaktycznych - Innowacyjne metody dydaktyczne - przedmioty kliniczne
Bank Dobrych Praktyk Dydaktycznych - Innowacyjne metody dydaktyczne - przedmioty przedkliniczne
5. Biuro Jakości i Innowacyjności Kształcenia
Biuro Jakości i Innowacyjności Kształcenia WUM
Do zadań Biura Jakości i Innowacyjności Kształcenia należy koordynacja i wsparcie prac nad rozwojem uczelnianego Systemu Zarządzania Jakością Kształcenia. Celem funkcjonowania Biura jest wsparcie Uczelni w zapewnieniu wysokiej jakości i innowacyjności w dziedzinie edukacji medycznej.
Uczelniana skrzynka jakości kształcenia
6. Nagrody i wyróżnienia w dziedzinie jakości kształcenia
Nagrody Kryształowych Lancetów są przyznawane w dwóch kategoriach na każdym z wydziałów WUM. Kryształowy Lancet Ankieterów trafia do dydaktyka z najwyższą średnią ocen w Ankiecie Oceny Zajęć i Nauczycieli Akademickich, a Kryształowy Lancet Publiczności do dydaktyka wyłanianego w bezpośrednim głosowaniu studentów. Warunkiem do otrzymania nominacji do nagród jest zdobycie co najmniej 20 opinii studenckich w ankiecie za miniony rok akademicki oraz jedna z najwyższych średnich na danym wydziale.
a) Laureaci Kryształowych Lancetów z roku akademickiego 2021/2022
W kategorii Kryształowy Lancet Ankieterów zwyciężyła dr Monika Grymowicz z Wydziału Lekarskiego (Klinika Endokrynologii Ginekologicznej)
W kategorii Kryształowy Lancet Publiczności nagrodzony został lek. Tomasz Ciesielski z Wydziału Lekarskiego (Katedra i Zakład Fizjologii Doświadczalnej i Klinicznej)
b) Laureaci Kryształowych Lancetów z roku akademickiego 2022/2023
W kategorii Kryształowy Lancet Ankieterów statuetkę otrzymała dr Hanna Mańkowska-Pliszka z Wydziału Lekarskiego (Zakład Anatomii Prawidłowej i Klinicznej)
W kategorii Kryształowy Lancet Publiczności nagrodzona została mgr Ewa Ungier z Wydziału Lekarskiego (Zakład Anatomii Prawidłowej i Klinicznej)
c) Laureaci Kryształowych Lancetów z roku akademickiego 2023/2024
W kategorii Kryształowy Lancet Ankieterów statuetkę otrzymała na Wydziale Lekarskim: dr Maria Chojnacka ze Studium Języków Obcych
W kategorii Kryształowy Lancet Publiczności nagrodzony został na Wydziale Lekarskim: lek. Tomasz Ciesielski z Katedry i Zakładu Fizjologii Doświadczalnej i Klinicznej
Szanowni Państwo!
Państwa opinia na temat jakości kształcenia w Wydziale Lekarskim jest dla nas naprawdę ważna! Z tego powodu zachęcamy do jej wyrażania z użyciem różnych metod i kanałów komunikacji. Przypominamy, że ważnym elementem oceny jest ankieta studencka, pozwalająca wyrazić opinię na temat zajęć i nauczycieli, jak i ankieta adresowana do kadry dydaktycznej.
W imieniu Biura Jakości Kształcenia przypominamy że uruchomiona została kolejna edycja ankiet studenckich, oceniających zajęcia dydaktyczne oraz nauczycieli akademickich. Tegoroczna edycja umożliwia przeglądanie na bieżąco wyników ankiet za pomocą aplikacji mobilnej adWUM. Jest ona dostępna bezpłatnie w sklepach Google Play oraz Appstore.
Logowanie do aplikacji odbywa się danymi jakie używają Państwo do SSL. Wyniki ankiet będą widoczne dopiero wtedy, gdy przynajmniej jeden student dokona oceny prowadzonych zajęć.
Zachęcamy studentów do wzięcia udziału w ankiecie – Państwa opinia jest dla nas naprawdę ważna!
Kontakt w sprawie ankiet: ankiety@wum.edu.pl
Za jakość kształcenia odpowiedzialna jest bowiem cała społeczność akademicka!
Zachęcamy też do bieżącego zgłaszania problemów, uwag, zapytań i wątpliwości. Służą temu:
– Uczelniana Skrzynka Jakości Kształcenia
– Wydziałowa Skrzynka Jakości Kształcenia (umieszczona przy wejściu do Dziekanatu Wydziału Lekarskiego, na VI piętrze); do skrzynki można kierować uwagi dotyczące zajęć dydaktycznych
– Mailowy kontakt z Prodziekanami Wydziału:
Prodziekan ds. Studenckich I – II roku – renata.glowczynska@wum.edu.pl
Prodziekan ds. Studenckich III – IV roku aleksandra.banaszkiewicz@wum.edu.pl
Prodziekan ds. Studenckich V – VI roku – tadeusz.grochowiecki@wum.edu.pl
Prodziekan ds. Studenckich English Division – jacek.sienko@wum.edu.pl
Prodziekan ds. Programów i Jakości Kształcenia – aneta.nitsch-osuch@wum.edu.pl